Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. květen 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. květen 2014

Sledovací stanice družic a jižní obloha

Uznání a copyright: James Garlick

Za této jasné noci je kousek za přístavním městem Hobart v Tasmánii, v Austrálii na planetě Zemi vidět barevná jižní polární záře. V centru této snové scény je vidět tasmánská družicová stanice pro sledování pozemských zdrojů (Tasmanian Earth Resources Satellite Station) osvětlená světly blízkého města. Stanice se využívala pro příjem dat z přístrojů pro pozorování Země z vesmíru, včetně přístrojů MODIS a SeaWiFS agentury NASA, ale v roce 2011 byla vyřazena z provozu a teprve nedávno po pořízení tohoto snímku 30. dubna rozmontována. Na jižní obloze je také vidět, jak září centrální výduť Mléčné dráhy a dvě jasné satelitní galaxie Velké a Malé Magellanovo mračno. Malé Magellanovo mračno svítí skrz slabší červený aurorální pás.

Štítky: Mléčná dráha, Aurora australis, Tasmania, Terss, Magellanic