Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. červen 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. červen 2014

Zachycení kabiny Dragon kosmickou stanicí

Uznání: Steve Swanson, Expedition 39 Crew, NASA

Kosmická stanice chytila draka. Přesněji, Mezinárodní kosmická stanice v polovině dubna zachytila nepilotovanou kabinu Dragon firmy SpaceX, která přiletěla se zásobami pro tuto družicovou základnu. Na snímku nahoře je rameno Canadarm2 kosmické stanice, které zrovna uchopilo komerční kosmickou loď. Kabina Dragon byla zaplněná více než 2260 kilogramy (5000 liber) zásob a experimentů, které využije současná posádka šesti kosmonautů, kteří tvoří Expedici 40. Po připojení byla kabina Dragon vyložena a nakonec po odpojení 18. května přistála do vod Tichého oceánu. Současná posádka Expedice 40 je nyní kompletní a uskuteční spoustu úkolů včetně instalace experimentu Napor-mini RSA, který využije radar s fázově vázanými prvky a malý optický dalekohled pro monitorování možných nebezpečných situací dole na Zemi.

Štítky: ISS, Canadarm2, Dragon capsule