Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. září 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. září 2014

Pobřeží Vesmíru

Uznání a copyright: Bill Dickinson

Proti tmavým průrvám mezihvězdného prachu ustupuje a proudí hvězdné světlo podél Mléčné dráhy jako vlny, které se tříští na kosmickém pobřeží této noční scenérie. Tento monochromní snímek pořízený digitální kamerou z dun ostrova Hatteras v Severní Karolíně je reminiscencí časů, kdy byl černobílý film populární volbou pro slabě osvětlené noci a pro astrofotografii. V středu snímku jsou při pohledu na jih jasné hvězdy ve Střelci (Sagittarius) a ve Štíru (Scorpius). Toulavý Mars, Saturn a hvězda Zubenelgenubi (alfa Librae) tvoří kompaktní trojúhelník jasných nebeských objektů dále vpravo od centrální výdutě Galaxie. Evokativní černobílá scéna by pochopitelně mohla být také z dávného scifi filmu z let 1950, který jste nikdy neviděli, "Přišlo zpoza dun" ("It Came From Beyond the Dunes.")

Štítky: Mléčná dráha, Monochrome