Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. září 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. září 2014

Potenciálně obyvatelné měsíce

Uznání: Research and compilation - René Heller (McMaster Univ.) et al.
Panels - NASA/JPL/Space Science Institute/Ted Stryk

Pro astrobiology to mohou být čtyři nejvíce vzrušující měsíce ve Sluneční soustavě. Měsíce jsou zde vidět ve stejném měřítku a jejich výzkum meziplanetárními sondami přinesl myšlenku, že měsíce a nejenom planety, by mohly mít prostředí, které by mohlo podporovat život. Sonda Galileo k Jupiteru objevila u Europy globální podpovrchový oceán kapalné vody a známky vnitřních moří u Ganymeda. Sonda Cassini zase u Saturnu zjistila erupce fontán vodního ledu z Enceladu, což ukazuje na teplejší podpovrchovou vodu dokonce i na tak malém měsíci, nehledě na nález povrchových jezer studených ale stále kapalných uhlovodíků pod hustou atmosférou velkého měsíce Titan. Nyní nový výzkum mimo Sluneční soustavu naznačuje dostatečně velké exoměsíce, jejichž počet by ve skutečnosti mohl ve hvězdných obyvatelných zónách překonat počet exoplanet. To by z měsíců učinilo nejběžnější druh obyvatelných světů ve Vesmíru.

Štítky: Titan, Europa, Ganymed, Enceladus, Astrobiology, Exomoon