Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. listopad 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. listopad 2014

Pokus Philae přistát na jádru komety

Uznání: ESA

Lidstvo se dnes poprvé pokusí o přistání sondy na jádru komety. V průběhu dne se od kosmické sondy Rosetta oddělí přistávací modul Philae a zamíří dolů k povrchu komety 67P/Čurjumov–Gerasimenko. Jelikož struktura kometárního povrchu není známa a povrchová gravitace je jistě nízká, tak se Philae pokusí připoutat harpunou, což doposud nebylo nikdy provedeno. Na umělecké ilustraci je zde vidět, jak by mohl vypadat modul Philae o velikosti myčky na povrchu komety Čurjumov–Gerasimenko spolu s vysvětlivkami, které popisují vědecké přístroje. Spousta lidí na modré planetě bude napjatě přes kus Sluneční soustavy očekávat zprávy a novinky. Zda ovšem Philae opravdu přistane, zda přistane na hladkém místě, zda bude harpuna držet a jak hluboko se přistávací modul zaboří do povrchu, to vše bychom se měli dnes dovědět.

Novinky z přistávacího modulu: Z ESA