Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. listopad 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. listopad 2014

Sestup ke kometě

Uznání: ESA/Rosetta/Philae/ROLIS

Včera se asi 500 miliónů kilometrů od Země odehrálo první měkké přistání na kometě, když se přistávací modul Philae ze sondy Rosetta usadil na jádru komety C67/P Čurjumov-Gerasimenko. Místo přistání nazvané Agilkia se nachází u středu tohoto pozoruhodného snímku, který pořídila z Philae kamera ROLIS (ROsetta Lander Imaging System). Snímek byl pořízen ze vzdálenosti asi 3 kilometry s rozlišením na povrchu asi 3 metry na pixel. Po vypuštění Philae z orbiteru následoval sedm hodin dlouhý sestup bez pohonu nebo navádění. Po skončení sestupu ovšem nevystřelila poutací harpuna. Přistávací modul by měl 2,5 dne provádět svůj hlavní vědecký výzkum a odeslat zpět spoustu snímků a dat. Pokud sluneční světlo a prachové podmínky umožní slunečním panelům dobít baterie, tak by byl možný na povrchu ještě rozsáhlejší výzkum.

Štítky: Kometa, Přistávací modul, Rosetta, C67P, Philae