Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. srpen 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. srpen 2014

Rosetta u cíle

Uznání: ESA / Rosetta / MPS for OSIRIS Team; MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDA

Tento nádherný snímek jádra komety 67P/Čurjumov-Gerasimenko pořídila 3. srpna úzkoúhlá kamera kosmické sondy Rosetta. Po 10 letech a 6,5 miliardách kilometrů cesty po drahách s gravitační asistencí meziplanetárním prostorem se Rosetta přiblížila na 285 kilometrů od svého cíle. Jádro zajímavého tvaru dvou laloků je při rozlišení 5,3 metru na pixel vidět do úžasných podrobností. Jádro komety, která je nyní asi 400 miliónů kilometrů od Země mezi drahami Jupiteru a Marsu, měří asi 4 kilometry. Rosetta se stala první kosmickou sondou, která dosáhla jemné oběžné dráhy kolem komety a v nadcházejících týdnech proletí ve vzdálenosti 50 km a ještě blíž, aby mohla identifikovat místa vhodná pro přistání malé sondy Philae koncem tohoto roku.

Štítky: Kometa, Jádro, Rosetta, Churyumov-Gerasimenko, C67P