Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. prosinec 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. prosinec 2014

Reflexe 1970-tých

Uznání a copyright: Jimmy Walker

Astronomové někdy ignorují 1970-té, které jsou vidět na tomto krásném uskupením reflekčních mlhovin v Orionu - NGC 1977, NGC 1975 a NGC 1973 - a obvykle se přehlížejí ve prospěch podstatné záře z nedaleké porodnice hvězd známé jako Mlhovina v Orionu. Tyto reflekční mlhoviny se nacházejí u Orionova meče, trochu na sever od komplexu Mlhoviny v Orionu a také se váží k obřímu molekulárnímu mračnu v Orionu, jsou asi 1500 světelných let daleko, ale dominuje jim charakteristická modrá barva světla odráženého mezihvězdným prachem z horkých mladých hvězd. Na tomto ostrém barevném snímku je vidět část dolního okraje Mlhoviny v Orionu s kupou reflekčních mlhovin ve středu snímku. Pod středem je NGC 1977 od NGC 1973 (vpravo nahoře) a NGC 1975 (vlevo nahoře) ji dělí tmavé oblasti protkávané slabou červenou emisí atomárního vodíku. Tmavé oblasti dohromady mnoha lidem připomínají běžce.

Štítky: Reflekční mlhovina, Ngc1977, Ngc1975, Ngc1973