Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. únor 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. únor 2015

Temná řeka k Antaresu

Uznání a copyright: Jason Jennings

Mlhovinu Dýmka a barvitou oblast u jasné hvězdy Antares spojuje tmavé mračno zvané Temná řeka, která z obrázku odtéká vlevo nahoře. Zakalený vzhled Temné řeky způsobuje prach, který zakrývá světlo hvězd v pozadí, ačkoliv temná mlhovina obsahuje většinou vodík a molekulární plyn. Prachem obklopený Antares je červený nadobr, který vytváří neobvykle jasnou žlutou reflekční mlhovinu. Jasná modrá dvojhvězda Rho Ophiuchi nad ním je ponořená do typičtější modravé reflekční mlhoviny, i když se po oblasti vyskytují i červené emisní mlhoviny. Vpravo nahoře od Antaresu je vidět kulová hvězdokupa M4, i když se nachází daleko za těmito barevnými mraky ve vzdálenosti asi 7000 světelných let. Temná řeka samotná je daleko jen asi 500 světelných let. Barevný obrázek je mozaikou teleskopických snímků, které na obloze v souhvězdí Štíra pokrývají téměř 10 stupňů (20 úplňků).

Sledujete APOD na: Facebooku, Google Plus nebo na Twitteru.

Štítky: Dark River, Antares, Prach