Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. duben 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. duben 2015

Vesta Trek: Digitální model planetky Vesta

Uznání: NASA, JPL, LMMP, SSERVI, USGS, DLR

Nyní můžete zkoumat planetku Vestu. Kosmická sonda NASA Dawn nedávno navštívila Vestu, druhý největší objekt v hlavním pásu planetek v naší Sluneční soustavě, který se nachází mezi Marsem a Jupiterem. Při rok dlouhé zastávce kamery sondy Dawn vyfotografovaly celý povrch Vesty a zdokumentovaly všechny velké hory a krátery této planetky. Všechny tyto snímky byly nyní zpracovány do digitálního modelu, který umožňuje komukoliv s plně vybaveným prohlížečem virtuálně létat kolem Vesty a dokonce se přiblížit k zajímavým povrchovým útvarům pouhým klikáním a tažením myši. Pokud si přejete, tak můžete původní plochou 2D mapu sbalit do téměř sférického objektu kliknutím na 3D ikonu dole. Sonda Dawn od Vesty odletěla v roce 2012 a nyní začíná fotografovat a zkoumat záhady největšího objektu v pásu planetek: trpasličí planetu Ceres.

Zkoumejte virtuální vesmír: Generátor náhodných APODů.

Štítky: Vesta, Asteroid, Dawn, App