Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. červen 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. červen 2015

Let nad trpasličí planetou Ceres

Uznání videa: NASA, JPL-Caltech, UCLA, MPS/DLR/IDA, DLR, ESO

Jak by vypadal let nad trpasličí planetou Ceres? Animátoři z Německého střediska pro letectví a kosmonautiku nedávno využili skutečné snímky a výšková data z kosmické sondy NASA Dawn, která je nyní u Ceres a vytvořili několik fascinujících virtuálních sekvencí. Video začíná ze zdánlivé dráhy kolem kosmického skaliska o průměru 950 kilometrů a brzy přichází do záběru kráter se dvěma záhadnými bílými skvrnami. Další sekvence návštěvníka vede přes severní a jižní pól Cerery a potom přes okraj tohoto tmavého světa, na kterém je dobře vidět těžce kráterovaný povrch. Výška terénu byla zde, na největším objektu v pásu asteroidů, digitálně zdvojnásobena a v pozadí byla přidána umělá pole hvězd. Kosmická sonda Dawn nejspíše zůstane neobvyklým umělým měsícem Ceres ještě dlouho poté, co její mise skončí.

Štítky: Video, Let, Dawn, Ceres