Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. leden 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. leden 2016

Světla novoroční oblohy

Uznání a copyright: Gill Fry

Střední geomagnetická bouře, kterou vyvolal dopad výtrysku koronální hmoty (CME) na Silvestra, včera ve vysokých šířkách planety Země rozzářila na oslavu záři světel na obloze. Na novoročním nebi jsou nad jižním obzorem nad městem Morgiana na jihozápadě státu Victoria v Austrálii zachyceny červené záclony jižní polární záře. Pochopitelně, že jsou vidět i trvanlivější perly jižní oblohy. Vlevo je jižní Mléčná dráha, alfa a beta Centauri a jasné hvězdy Jižního kříže. Větve velkého stromu v popředí v siluetě probíhají přes satelitní galaxie Mléčné dráhy, Velký a Malý Magellanův oblak. Ta jasná hvězda poblíž konců větví vpravo je Achernar. Achernar je alfa hvězdou souhvězdí Eridanus, a někdy se o ní mluví jako o jižním konci řeky.

Štítky: Mléčná dráha, Polární záře, Lmc, Smc