Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. duben 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. duben 2016

Wolf-Lundmark-Melotte

Uznání: ESO, VST/Omegacam Local Group Survey

Osamělá trpasličí galaxie Wolf - Lundmark - Melotte (WLM) je nazvaná podle tří astronomů, kteří se zasloužili za její objev a identifikaci. Je vidět v převážně jižním souhvězdí Velryby (Cetus), asi 3 milióny světelných let od Mléčné dráhy a je jedním z nejvzdálenějších členů naší Místní skupiny galaxií. Je docela možné, že nikdy neinteragovala s žádným dalším členem Místní skupiny galaxií. Přesto tento ostrov posévají výmluvné hvězdotvorné oblasti a horké, mladé, modré hvězdy. V malé halo této galaxie, které měří asi 8000 světelných let, zeslábly starší, chladné, žluté hvězdy. Tento ostrý portrét WLM zachytil širokoúhlý 268-megapixelový zobrazovač přehlídkového dalekohledu observatoře ESO Paranal.

Štítky: Trpasličí galaxie, WLM, Místní skupina