Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. srpen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. srpen 2016

Podívejte se na Vesmír

Uznání a copyright: A. Garrett Evans; Rollover Annotation: Judy Schmidt

Co kdybyste vylezli na skálu a objevili Vesmír? Můžete. I když to udělali mnozí před vámi, můžete si sami pro sebe najít hvězdy, planety a dokonce i rovinu Mléčné dráhy. Všechno co potřebujete je jasná tmavá noc, skálu mít nemusíte. Pokud máte kameru, tak můžete navíc zachytit slabé mlhoviny, galaxie a dlouhé filamenty mezihvězdného prachu. Pokud umíte zpracovat digitální snímky, tak můžete zvýraznit i slabé útvary ve specifických barvách a spojit obrazy popředí a pozadí. Dovedný astrofotograf udělal právě to a tak vytvořil obraz, na který se díváte. Všechny součásti obrazu byly pořízeny počátkem minulého měsíce ve stejnou noc pár metrů od sebe. Malebným pozadím byla písečná pláž Sand Beach ve Stoningtonu ve státě Maine v USA, přičemž kamera mířila na jih přes Penobscotovu zátoku.

Novinka: APOD je nyní na Facebooku v katalánštině.

Štítky: Vesmír, Mléčná dráha, Antares, Mouse over