Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. květen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. květen 2017

Přibližování k Bublinové mlhovině

Uznání vizualizace: NASA, ESA, and F. Summers, G. Bacon, Z. Levay, and L. Frattare (Viz 3D Team, STScI);
Acknowledgment: T. Rector/University of Alaska Anchorage, H. Schweiker/WIYN and NOAO/AURA/NSF, NASA, ESA, and the Hubble Heritage Team (STScI/AURA)

Jak by vypadalo přibližování se k Bublinové mlhovině? Tato bublina nafouknutá větrem a zářením hmotné hvězdy má nyní průměr sedm světelných let. Žhavá hvězda uvnitř je tisíckrát zářivější, než naše Slunce a nyní je mimo střed mlhoviny. Vizualizace začíná přímým přiblížením k Bublinové mlhovině (NGC 7635) a pak se pohybuje kolem mlhoviny a pokračuje v přibližování. Časosběrná vizualizace, kterou vidíte, je extrapolována ze snímků z družicového Hubblova kosmického dalekohledu a z dalekohledu WIYN na Kitt Peak v Arizoně v USA. Počítačový 3-D model, na kterém je tato vizualizace založena obsahuje i umělecké interpretace, přičemž vzdálenosti jsou významně stlačené.

Štítky: Bubble nebula, Hubble, Vizualizace