Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. srpen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. srpen 2017

Mléčná dráha a vybuchující meteor

Uznání a copyright: André van der Hoeven

Příští víkend vyvrcholí meteorický roj Perseid. Oblohou budou přelétat zrnka ledových hornin, které se při vstupu do zemské atmosféry vypařují. Ta zrnka odhodila kometa Swift-Tuttle. Perseidy jsou důsledkem každoročního překračování dráhy komety Swift-Tuttle Zemí a zpravidla se jedná o nejaktivnější meteorický roj roku. I když je obtížné předpovědět úroveň aktivity jakéhokoliv meteorického roje, tak pozorovatel by mohl na tmavé čisté obloze uvidět meteor každou minutu. Letošní Perseidy vyvrcholí asi týden po úplňku, takže některé slabé meteory se ztratí v Měsícem přezářené obloze. Meteorické roje je obecně nejlépe pozorovat v pohodlné poloze daleko od světel. Na obrázku zde vidíte Perseidu, která byla zachycena při výbuchu v roce 2015 nad Rakouskem vedle centrálního pásu naší Galaxie Mléčné dráhy.

Sledujte APOD na: Facebooku, Google Plus, Instagramu, nebo Twitter.

Štítky: Perseidy, Mléčná dráha, Explodující meteor