Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. květen 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. květen 2018

Polární záře nad kráterem Manicouagan z kosmické stanice

Uznání: NASA

Kolik z těchto věcí dokážete najít na dnešní fotografii: polární záře, světélkování vzduchu, jeden z nejstarších impaktních kráterů na Zemi, sníh a led, hvězdy, světla měst a část Mezinárodní kosmické stanice? Většina z nich se dá rozpoznat podle jejich jedinečné barvy. Polární záře se zde jeví zelené dole, červené nahoře a jsou vidět v levé části snímku. Světélkování vzduchu vypadá oranžové a zdá se vznášet nad zakřivením Země. Kruhový kráter Manicouagan v Kanadě má průměr asi 100 kilometrů, je starý 200 miliónů let a je vidět vpravo dole pokrytý bílým sněhem a ledem. Tmavé pozadí vesmíru potečkovávají hvězdy světlých barev. Krajinu posévají jasně žlutá světla měst. Konečně nahoře je vidět část Mezinárodní kosmické stanice (ISS), většinou vypadá béžová. Snímek byl pořízen z ISS v roce 2012.

Štítky: Polární záře, Kosmická stanice, Manicouagan crater