Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. říjen 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. říjen 2018

Start první rakety z mysu Canaveral

Uznání: NASA

V červenci 1950 začala prvním startem rakety Bumper V-2 z mysu Canaveral na Floridě nová kapitola kosmických letů. Raketa Bumper V-2 byla ambiciózní dvoustupňovou raketou, se střelou V-2 v prvním stupni a s druhým stupněm WAC Corporal. Horní stupeň mohl dosáhnout tehdy rekordní výšky téměř 400 kilometrů, což je výše, než létá Mezinárodní kosmická stanice. Raketu Bumber V-2 vypouštěla společnost General Electric a sloužila především ke zkouškám raketových systémů a k výzkumu horní atmosféry. Rakety Bumper V-2 vynášely malý užitečný náklad, který umožňoval měřit různé veličiny včetně teploty vzduchu a kosmického záření. Sovětský svaz o sedm let později vypustil na oběžnou dráhu Země první družice Sputnik I a Sputnik II. Odpovědí Spojených Států bylo v roce 1958, dnes před 60 lety, vytvoření NASA.

Výročí: 60 let NASA