Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. listopad 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. listopad 2018

Výhled z malé planety

Uznání a copyright: Gyorgy Soponyai

Nepanikařte. Tato projekce jako z malé planety vypadá zmateně, ale ve skutečnosti je digitálně zborcená a pospojovaná z mozaiky snímků, které pokrývají téměř 360x180 stupňů, s nadirem ve středu. Snímky byly pořízeny 31. října v noci z 30 metrů vysoké rozhledny na kopci nedaleko Tatabanya v Maďarsku na planetě Zemi. Mřížová konstrukce rozhledny pochází z místního důlního výtahu. Jelikož se planeta Země otáčí, tak 126 snímků 75 sekund dlouhých expozic také ukazuje zborcení soustředných stop hvězd se severním hvězdným pólem vlevo. Z tohoto místa se jižní pól nachází vpravo od středu, ale pod obzorem této malé planetky.

Štítky: Ngc6188, Ngc6188, Emisní mlhovina, Emisní mlhovina, Molekulární mračno, Molekulární mračno, Young stars, Young stars, OB association, OB association