Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. srpen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. srpen 2019

Jupiter v čelistech a Mléčná dráha

Uznání a copyright: Mohammad S. Hayati

Tento měsíc je vhodný pro pozorování Jupiteru. Pokud chcete vyhledat největší planetu naší Sluneční soustavy na obloze, tak se dívejte po západu na jihovýchod a Jupiter by měl být nejjasnějším objektem v této části oblohy. V triedru nebo v malém dalekohledu můžete uvidět Jupiterovy čtyři nejjasnější měsíce a možná i nějaké oblačné pásy. Snímek, na který se díváte, byl pořízen před měsícem z Perského zálivu. Je na něm vidět Jupiter napravo od téměř svislého pásu centrálního disku naší Galaxie Mléčné dráhy. Nepojmenovaná skalní formace vypadá jako čelisti obřího monstra, které se chystá Jupitera zkousnout. Pokud se už díváte na Jupiter, tak by vás mohlo zajímat, že kosmická sonda NASA Juno je nyní u Jupiteru a tuto obří planetu studuje. Tento měsíc je také vidět Saturn, a i když je blízko Jupiteru, tak není tak jasný.

1. NASA: Our Solar System