Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. srpen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. srpen 2019

Curiosity u šedozeleného hřebenu

Uznání: NASA, JPL-Caltech, MSSS, Curiosity Mars Rover

Pohled ze současného místa marťanského vozítka Curiosity na rudé planetě zvaného Teal Ridge (Šedozelený hřeben) je částí 360 stupňového panorámatu. Mozaika byla zachycena ze stožáru Mastcam podle pozemského kalendáře 18. června 2019. To odpovídá solu Curiosity 2440, neboli 2440 marťanských dní na jeho povrchu. Vozítko Curiosity od svého přistání 6. srpna 2012 v kráteru Gale urazilo 21 kilometrů. Stopy vpravo vedou zpátky ke hřebenu Vera Rubin Ridge s okrajem kráteru Gale viditelným v dálce. Vozítko Curiosity dosáhlo při své cestě skvělých úspěchů při zkoumání historie vody v marťanském prostředí. Návrh vozítka NASA Mars 2020 je proto z velké části založen na návrhu Curiosity.

1. NASA: MARS Curiosity Rover
  2. NASA: Sol 2440: Retransmit, please!
  3. APOD: 2018-09-10 Vyhlídka Curiosity z hřebenu Vera Rubin Ridge
  4. NASA: New Finds for Mars Rover, Seven Years After Landing
  5. NASA: Mars 2020 Mission

Štítky: Curiosity, Vozítko, Mars

3. vesmírný týden 2020

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 13. 1. do 19. 1. 2020. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer září jasná planeta Venuše, vidět lze i Neptun a Uran. Ráno je vidět Mars. Merkur a Saturn jsou úhlově blízko Slunci. Kometu C/2017 T2 můžeme opět pozorovat na večerní obloze. Na úspěchy raket Falcon 9 a CZ-3B by v tomto týdnu určitě chtělo navázat několik dalších. Uběhlo 15 let od přistání pouzdra Huygens na Titanu.

Snímek komety C/2017 T2 (PANSTARRS)

Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se téměř v zenitu v souhvězdí Persea. Atmosférické podmínky byly podprůměrné.