Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. říjen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. říjen 2019

Andromeda před Photoshopem

Uznání: Kees Scherer

Jak galaxie Andromeda opravdu vypadá? Tento snímek ukazuje, jak nejbližší velký galaktický soused naší Mléčné dráhy opravdu vypadá na dlouhé expozici na rušné pozemské obloze a s digitální kamerou, která do snímku přináší nedokonalosti. Obraz tvoří 223 snímků s expoziční dobou 300 sekund pořízených minulý rok ze zahradní observatoře v Portugalsku. Ke zřejmým nedostatkům patří jasné rovnoběžné čáry stop letadel, dlouhé a plné stopy družic, krátké čárky kosmických paprsků a špatné pixely. Tyto nedokonalosti ovšem nebyly odstraněny Photoshopem, ale byly podstatně zredukovány sérií softwarových balíčků, včetně Astro Pixel Processor, DeepSkyStacker a PixInsight. Celá tato práce byla odvedena ne aby vás oklamala s nějakou digitální fantazií, která má jen málo co společného se skutečnou podobou Galaxie v Andromedě (M31), ale aby minimalizovala pozemské artefakty, které s touto vzdálenou galaxií nemají nic společného a tak lépe vytvořila obraz jak M31 opravdu vypadá.

1. Flickr.com: Kees Scherer - The Andromeda Galaxy in a Crowded Sky