Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. květen 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. květen 2020

Kometa SWAN s dlouhým ohonem

Uznání a copyright: D. Peach, Chilescope team

Nádherný dlouhý, slunečním větrem čeřený, iontový ohon komety SWAN (C/2020 F8) sahá přes 10 stupňů široké zorné pole teleobjektivu. Snímek z 2. května zachytil zelenavou komu ve vzdálenosti asi 6 světelných minut od Země. Pěkné pozadí hvězd pochází z hranice mezi souhvězdími Velryby (Cetus) a Vodnáře (Aquarius). Kometu SWAN objevil doma australský amatérský astronom Michael Mattiazzo při prohlížení snímků z kamery SWAN (Solar Wind ANisotropies) na palubě sluneční družicové observatoře SOHO. Jak se kometa přehoupla z jižní na severní oblohu, tak se stala viditelná i pouhým okem. Kometa SWAN je vidět za úsvitu ráno nad východním obzorem, k Zemi se nejvíce přiblíží 12 května a 27. května projde perihelem.

1. Wikipedia: 2020_F8_(SWAN)