Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. listopad 2022

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. listopad 2022

Západ Země z Orionu

Uznání: NASA, Artemis 1

Na tomto snímku z vesmíru se těch 8 miliard lidí úplně ztrácí. Snímek pořídila 21. listopadu, šestý den mise Artemis 1, vnější kamera odlétající kosmické lodě Orion, když viděla zapadat svůj domov za jasným okrajem Měsíce. Orion mířil k motorizovanému průletu, při kterém se přiblížil až na 130 kilometrů od lunárního povrchu. Rychlost získaná průletovým manévrem se využije k dosažení vzdálené retrográdní orbity kolem Měsíce. Orbita se považuje za vzdálenou proto, že sahá dalších 92 000 kilometrů za Měsíc, a retrográdní proto, že kosmická loď bude obíhat opačným směrem, než jakým obíhá Měsíc kolem planety Země. Orion vstoupí na tuto vzdálenou retrográdní orbitu v pátek 25. listopadu. Jak bude Orion tančit kolem Měsíce, tak v pondělí 28. listopadu dosáhne své největší vzdálenosti od Země (něco přes 400 000 kilometrů) a překoná rekord ustavený kosmickou lodí Apollo 13 jako nejvzdálenější lodi určené pro výzkum vesmíru lidmi.

1. NASA: Showing results for "Artemis I Resource Reel":
  2. NASA: Artemis I – Flight Day Six: Orion Performs Lunar Flyby, Closest Outbound Approach
  3. NASA: NASA’s Artemis I Cameras to Offer New Views of Orion, Earth, Moon
  4. NASA: Orion Will Go the Distance in Retrograde Orbit During Artemis I