Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  20. sjezd České astronomické společnosti

20. sjezd České astronomické společnosti

Jubilejní 20. sjezd ČAS proběhne v jubilejním 100. roce existence ČAS.

Místo konání akce: Kraví hora 522/2, Veveří, Brno, Česko
Typ akce: Akce ČAS
Termín konání akce: 01.04.2017 od 10:00 – 02.04.2017 do 13:00

Sjezd bude volit nové vedení na 4 roky, čestné členy, přijímat usnesení a rezoluce. Sjezdu se mohou účastnit všichni členové ČAS, volební právo mají jen delegáti. Nutná je registrace na cas@astro.cz.

Štítky: Sjezd, ČAS, Sjezd ČAS 2017

47. vesmírný týden 2021

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 22. 11. do 28. 11. 2021. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večerní obloha nabídne pětici planet, tři z nich viditelné pouhým okem – Venuši, Jupiter a Saturn. Aktivita Slunce je nízká. Svět nevěřícně sledoval, jak Rusko provedlo podobný test, jako kdysi Čína, když rozstřelilo družici, jejíž úlomky reálně ohrozily ISS. Úspěšný start si připsaly rakety Electron, CZ-4B a Rocket 3.3. Chystá se start Progressu s modulem Pričal. K dvojplanetce se vydá sonda DART. Před 320 lety se narodil Anders Celsius, který je znám díky zavedení naší teplotní stupnice, ale zabýval se také hvězdami a polárními zářemi.

Mlhoviny IC59 a IC63

Emisní a reflexní mlhoviny v okolí hvězdy Gamm Cass. Ve snímku jsou díky dlouhé expoziční době vidět i temné mlhoviny (molekulární oblak) které se na běžných úzkopásmových snímcích nevyskytují.