Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  On-Line pozorování oblohy

On-Line pozorování oblohy

Po celý únor od 18:00 hodin jsme pro vás nachystali ON-LINE pozorování večerní oblohy. Za jasného počasí se tak můžete podívat, na co se náš dalekohled aktuálně "dívá".

Místo konání akce: Hvězdárna Pardubice
Termín konání akce: 01.02.2021 od 18:00 – 26.02.2021 do 20:00

Abychom si v této nesnadné době uchovali zdravou mysl, je důležité mít se na co těšit. Připravili jsme tak pro vás netradiční pozorování večerní oblohy. Po celý únor, dokud to bude nutné, je náš dalekohled v pohotovosti pro živá vysílání. Kdokoliv, kdo má zájem se tak může připojit a podívat se co náš teleskop aktuálně pozoruje. V případě jasného počasí uvidíte aktuální pozorovací kampaň jak na webu astropardubice.cz tak na facebookové stránce pardubické hvězdárny.

Štítky: Pozorování

39. vesmírný týden 2021

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 27. 9. do 3. 10. 2021. Měsíc bude kolem poslední čtvrti a v neděli zakryje jednu jasnější hvězdu. Aktivita Slunce je nízká. Očekáváme start další z družic série Landsat z kalifornského kosmodromu Vandenberg. Probíhají přípravy na misi Sojuz MS-19, která má k ISS vynést i režiséra a herečku. Před padesáti lety odstartovala k Měsíci sovětská sonda Luna 19.

Snímek komety C/2019 O3 (Palomar).

Snímek komety C/2019 O3 (Palomar). Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa se na obloze pohybovala souhvězdím Draka. Vzdálenost od Země 8.796 au, od Slunce 8.896 au. Rychlost pohybu po obloze 0.16 arcsec/min, jasnost podle efemeridy 17.7 mag.