Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Průlomový první snímek černé díry a další hvězdářské zajímavosti (Nesmír - hvězdářské setkání pro nevidomé a slabozraké)

Další velmi zajímavé setkání pro slabozraké a nevidomé nadšence hvězdářstí se bude konat v SONS OO Uherské Hradiště.

Místo konání akce: SONS OO Uherské Hradiště, Palackého náměstí 293
Typ akce: Nezařazeno
Termín konání akce: 06.06.2019 od 15:00 do 17:00

Tentokrát se účastníci mohou těšit na následující, velmi zajímavá, témata:

- První snímek černé díry: 10. dubna byla oznámena zpráva o průlomovém pozorování – vědci mezinárodního projektu Even Horizon Telescope (Teleskop horizontu událostí) pořídily první snímek černé díry v centru galaxie M87. Prostřednictvím reliéfu si ukážeme, jak takový snímek vypadá, povíme si, co nám znázorňuje a co to vlastně ty černé díry jsou.

- Měsíc: Jediná přirozená družice Země, básnicky označován jako Luna, stále tajemný i stále více poznávaný. Kromě Země to je jediné těleso, na kterém se procházel člověk. Prostřednictvím modelu Měsíce se seznámíme s jeho povrchem. A některé měsíční útvary si ukážeme za pomoci dalších modelů kráterů.

- Ukázka dalších zajímavých třírozměrných objektů z astronomie: Merkur, Venuše, Mars, model Sluneční soustavy a některé další. O každém z těchto objektů si ve stručnosti povíme některé důležité informace.

- Ukázka některých jiných pomůcek: hybridní publikace Zlaté století astronomie, hmatové publikace, internetové zdroje.

- Krátké seznámení s 3D tiskem: Pár praktických ukázek využití 3D tisku pro lidi se zrakovým hendikepem.

Další informace: https://www.nesmir.cz/