Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  vesmírný tok

Vesmírný tok

Dokument představuje divákům poměrně novou oblast na poli astrofyziky – studium shluků kup galaxií, tzv. nadkup galaxií. Vizuálně podmanivé animace vesmírných objektů doprovází meditativní hlas vypravěče, který propojuje faktické informace s vyznáními úžasu.

Místo konání akce: Raisova 310, Nové Město, Jičín, Česko
Typ akce: Nezařazeno
Termín konání akce: 09.11.2021 od 18:00

Jedná se o promítání oceněného filmu jako nejlepší mezinárodní populárně-vědecký film roku 2020. Film který vás donutí k zamyšlení nad běžnými věcmi v životě. např. Kde se vzal kilogram???

Kromě pohledu do historie zkoumání vesmíru snímek zároveň srozumitelně předkládá obsah současného astrofyzikálního výzkumu. Skupina odborníků z celého světa sbírá pomocí komplikovaných teleskopů data k výzkumu nadkup galaxií. Snímek inovuje pro tento žánr běžný frontální výklad faktů a divák se stává účastníkem diskuzí mezi experty. Samotný proces bádání je pointou dokumentu, přičemž výsledky výzkumu mají potenciál rozšířit naše chápání zatím neprozkoumaných oblastí vesmíru.

/EN/