Úvodní strana  >  Novinky  >  ČAS před 90 lety dovršila svůj plán postavit hvězdárnu na Petříně

ČAS před 90 lety dovršila svůj plán postavit hvězdárnu na Petříně

V neděli 24. června 2018 to bylo na den přesně 90 roků od otevření Lidové hvězdárny Štefánikovy pro členy České astronomické společnosti. Připomněli jsme si to přímo na dnešní Štefánikově hvězdárně, která je součástí Hvězdárny a planetária hl. m. Prahy.

Vzpomínkové věnce u sochy M. R. Štefánika Autor: Pavel Suchan
Vzpomínkové věnce u sochy M. R. Štefánika
Autor: Pavel Suchan
Vzpomínkové věnce položili ředitel Hvězdárny a planetária hl. m. Prahy Jakub Rozehnal společně s vedoucím Štefánikovy hvězdárny Tomášem Proseckým a místopředseda České astronomické společnosti Pavel Suchan společně s Lenkou Soumarovou z Výkonného výboru ČAS. Po celý den probíhal Den otevřených dveří a hvězdárna doslova praskala ve švech. Velmi nás těší, že i dnes, po 90 letech, je spolupráce České astronomické společnosti, dnešního vedení Hvězdárny a planetária hl. m. Prahy a města Prahy skvělá a děkujeme za to.

Odkaz na vysílání České televize (od 2:28:30)
Odkaz na vysílání TV Barrandov: (od 22:40)

Štítky: Štefánikova hvězdárna

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.

Úplněk