Úvodní strana  >  Novinky  >  Uctění památky M. R. Štefánika

Uctění památky M. R. Štefánika

V neděli 14. dubna 2019 uctila Česká astronomická společnost památku Milana Rastislava Štefánika, jehož 100. výročí tragického úmrtí si všichni připomeneme 4. května. Následoval odborný seminář o M. R. Štefánikovi v budově Štefánikovy hvězdárny.

Před sochou Štefánika pokládají věnec předseda České astronomické společnosti profesor Petr Heinzel (vlevo) a čestný předseda České astronomické společnosti Dr. Jiří Grygar (vpravo)

Uctění památky. M. R. Štefánika 14. 4. 2019 (4. května si připomínáme 100 let od jeho úmrtí). Před sochou Štefánika pokládají věnec předseda ČAS prof. Petr Heinzel (vlevo) a čestný předseda ČAS Dr. Jiří Grygar (vpravo)

Štítky: Milan Rastislav Štefánik

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.