Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. září 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. září 2000

Aurora Persei

Uznání a copyright: Brent Price

Minulý měsíc byli pozorovatelé oblohy obdarováni neobvyklou shodou: jasná polární záře (aurora) se objevila během meteorického roje Perseid. Snímek nahoře byl pořízen 12.srpna a zachycuje tajemnou polární záři a slabou Perseidu nad jezerem Cross Lake ve státě Wisconsin, USA. Blízká budoucnost je slibná pro jak polární záři a pro ještě lepší meteorický déš?. Polární záře se stávají běžnější, jak se jejich příčina - naše Slunce - nachází poblíž vrcholu aktivity v průběhu jedenáctiletého magnetického cyklu. Příchod meteorického deště Leonid v polovině listopadu je nevypočitatelný. I když jeden z nejlépe studovaných meteorických rojů - Leonidy astronomy mnohokrát překvapil, tak si hodně optimistických pozorovatelů oblohy slibuje být venku a uvidět nezapomenutelnou podívanou.

Štítky: Perseidy, Polární záře, Meteorický roj