Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. listopad 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. listopad 2000

Leonida 2000 přes Orion

Uznání a copyright: Doug Murray

Meteorický roj Leonid by se dal tento rok se popsat jako dobrý ale ne skvělý. Během 17. a 18.listopadu Země prošla přes několik proudů zrn velikosti písku jež po sobě zanechala na dráze kolem Slunce kometa Tempel-Tuttle. Byla hlášena meteorická aktivita s několika výraznými vrcholy s četností dosahující 400 meteorů za hodinu pro krátké období v určitých tmavých oblastech. Meteor - Leonida na snímku nahoře byl zachycen z Floridy 18.listopadu 2000 ráno při průletu souhvězdím Orionu. Vlevo od tří hvězd skoro v jedné řadě, které tvoří pás Oriona, je vidět jako červenavá skvrna pitoreskní oblast vzniku hvězd známá jako Mlhovina v Orionu. Mnoho lidí očekává se, že příští rok bude meteorický roj Leonid mnohem aktivnější.

Štítky: Meteor, Leonidy