Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. leden 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. leden 2001

Podívejte se na otáčení oblohy

Uznání: The CONCAM Project, NOAO, NASA, NSF

Co byste uviděli, kdybyste mohli sledovat oblohu celou noc? Sekvence snímků z projektu CONCAM (CONtinuous CAMera) ukazuje odpověď pro oblohu nad observatoří Kitt Peak National Observatory dne 23.prosince 2000. Hvězdy zdánlivě obíhají kolem Polárky, což je hvězda poblíž vrcholu snímku. Ve skutečnosti se pod oblohou otáčí Země a kamera je k Zemi upevněná. Difuzní pás světla, který se pohybuje obrazem je ve skutečnosti centrální disk naší Galaxie Mléčná dráha. Rámečkem rotují objekty, mezi kterými lze identifikovat souhvězdí Oriona, hvězdy jako je Sirius a Betelgeuse, planety Jupiter a Saturn. Projekt CONCAM využívá astronomických kvalitních webových kamer na hlavních observatořích s cílem dosažení trvalého záznamu oblohy a pomoci astronomům používajících velkých dalekohledů k dálkovému monitorování počasí.

Štítky: Obloha, Diurnal motion, Animated gif

iss

môj prví pokus o fotenie iss .