Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. červen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. červen 2001

Světlo Měsíce, Mars a Mléčná dráha

Uznání a copyright: Barney Magrath

Aloha a vítejte do dechu beroucí hvězdné krajiny. Na této nebeské scéně ozařuje snové popředí 4 dny starý Měsíc, zatímco kraluje jasná planeta Mars (ve středu nahoře) a kosmické mraky hvězd a prachu Mléčné dráhy se táhnou od obzoru k obzoru. Snímek byl pořízen 27.května z možná nejlepšího pozorovacího místa amatérské astronomie na na planetě Zemi poblíž Havajského návštěvního střediska Mauna Kea 9600 stop (2880m) nad úrovní moře. Výrazné vulkanické popředí a mraky zalité měsíčním světlem a "ahu hoku" - hvězdný směrník nebo hvězdný oltář postavený z kamenů mířících vzhůru s bílými kusy korálů jemně zářících v měsíčním světle. Mars nyní stále pohybuje kolem svého největšího přiblížení v 13 letech mezi souhvězdími Mléčné dráhy Střelce a Štíra. Rudá planeta je kolem půlnoci vysoko nad horizontem a je ve výjmečně dobré poloze, aby ji mohli obdivovat pozemšťané. Astrofotograf Barney Magrath podotýká, že tento skvělý nebeský pohled je jednou z radostí samotného fotografování. Během pořizování této časové expozice si neuvědomil, že se aku hoku stane tak krásným prvkem této nebeské kompozice.

Štítky: Mars, Mléčná dráha, Ahu hoku, Hoku