Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. říjen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. říjen 2001

Pluto: Nové horizonty

Uznání a copyright malby: Dan Durda (SwRI)

Horizont na Plutu běží až do popředí této vize umělce, jenž se dívá přes vzdálený a dosud neprozkoumaný svět ke Slunci. Malba s názvem Nové horizonty také zachycuje doprovod Pluta Charon, jako tmavé, duchovité zjevení se zářivým srpkem proti hvězdnatému pozadí. Malinkaté Slunce za Charonem je ponořeno do zploštělého oblaku zvířetníkového prachu. Narudlé barvy Pluta se zakládají na existujících astronomických pozorováních, zatímco vyobrazené ale vědecky sotva obhajitelné podrobnosti namalované umělcem včetně vysokých cirrů v atmosféře a tmavých kouřových vleček z průduchů na povrchu se zakládají v analogii k Neptunovu velkému měsíci Tritonu prozkoumanému sondou Voyager 2 v roce 1989. Krátery nás přivádí na myšlenku bombardování objekty Kuiperova pásu, nově objevené populace těles vnější sluneční soustavy pravděpodobně příbuzné k soustavě Pluto-Charon. NASA nyní zvažuje budoucí automatickou průzkumnou výpravu Pluto-Charon a do Kuiperova pásu, která by k těmto vzdáleným světům dolétla v příštím desetiletí.

Štítky: Pluto, Charon, Kuiper belt