Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. listopad 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. listopad 2001

Hvězdné pole s Leonidami

Uznání a copyright: Sherry Buttnor

Jak meteor za meteorem prolétaly bezměsíčnou oblohou, tak fotografové na celém světě dělali obrázky z meteorického deště Leonid 2001. Mnoho z nich považuje tento meteorický déšť za nejlepší, jaký kdy viděli. Leonidy 2001 byly opravdu nejaktivnějším meteorickým deštěm od poloviny dekády 1960. Snímek nahoře zachycuje tři meteory Leonid křižujících fotogenické hvězdné pole. Daleko napravo je hvězdokupa Plejády. Vpravo vpředu křižuje nejjasnější meteor před hvězdokupou Hyád, jenž se nachází pod středem snímku. Hned nalevo od středu je jasná planeta Saturn a jasná hvězda pod Saturnem je Aldebaran. Desetiminutová expozice byla pořízena nedaleko Viktorie v Britské Kolumbii v Kanadě ve 2:45 ráno pacifického času (PST) 18.listopadu 2001.

Štítky: Leonidy, Plejády, 2001