Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. leden 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. leden 2002

Hvězdy bez galaxií

Uznání: H. Ferguson (STScI), N. Tanvir (IoA), T. von Hippel (U. Wisc.), NASA
Ilustrace: J. Gitlin (STScI)

Galaxie se skládají z hvězd, jsou ale v galaxiích všechny hvězdy? Badatelé zkoumali s pomocí dalekohledu Hubble Space Telescope Kupu galaxií v Panně a nalezli asi 600 červených obrů vydaných napospas mezigalaktickému prostoru. Nahoře je umělcova vize oblohy z hypotetické planety takového osamělého slunce. Noční obloha ve světě obíhajícím mezigalaktickou hvězdu by byla v nápadném kontrastu k pozemské, která oplývá pohledem na hvězdy, všechny členy naší vlastní Galaxie Mléčné dráhy. Jak naznačuje ilustrace, zapadající červené slunce by za sebou zanechalo tmavou oblohu posázenou jenom slabými, rozplizlými přízraky galaxií z Kupy v Panně. Tato izolovaná slunce, možná že vyvržená ze svých domovských galaxií při srážkách galaxie-galaxie, mohou docela dobře představovat část velké, předtím nespatřené hvězdné populace, jenž zaplňuje prostor mezi galaxie v Kupě v Panně.

Štítky: Rudý obr, Kupa galaxií, Noční obloha