Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. leden 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. leden 2002

NGC 6822 z Místní skupiny galaxií

Uznání a copyright: Local Group Galaxies Survey Team, NOAO, AURA, NSF

Blízká galaxie NGC 6822 je nepravidelná několika způsoby. Zaprvé, distribuce hvězd v galaxii opodstatňuje formální klasifikaci trpasličí, nepravidelné galaxie a od nás se tato malá galaxie jeví skoro obdélníková. Proč na astronomy činí dojmem více pekuliární galaxie je neobvyklý nadbytek HII oblastí v NGC 6822, oblastí ionizovaného vodíku, který obklopuje mladé hvězdy. Malá galaxie je vidět obklopená velkými HII oblasti, které jsou také známé jako emisní mlhoviny, zvláště vpravo nahoře. Volně uskupené jasné hvězdy tvoří vlevo dole rameno. NGC 6822 na snímku nahoře je též známá jako Barnardova galaxie a je asi jenom 1.5 miliónu světelných let daleko, takže je členem naší Místní skupiny galaxií. Galaxie je domovem slavných mlhovin včetně mlhoviny Hubble V a je viditelná malým dalekohledem v souhvězdí Střelce (Sagittarius).

Štítky: Galaxie, Místní skupina, NGC 6822