Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. únor 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. únor 2002

Saturn při měsíčním okraji

Uznání a copyright: Tom Martinez (Astronomical Society of Kansas City)

Ve středu 20. února večer se zdálo, že oblohou plující první čtvrt Měsíce přejela přes jasnou planetu Saturn, což bylo vidět z většiny Severní Ameriky. Na této ostré posloupnosti teleskopických digitálních snímků z hvězdárny Powell Observatory nedaleko města Louisburg, Kansas, USA je vidět, jak se Saturn v průběhu asi 2 minut vynořuje zpoza jasného měsíčního okraje. Prstenčitá planeta se vynořuje nad tmavým, hladkým měsíčním Mořem nepokojů (Mare Crisium). Tento měsíční zákryt byl široce očekáván, též proto, že jak prstenčitá planeta, tak jasný Měsíc představují okázalou nebeskou podívanou. Nyní přijdou na řadu evropští pozorovatelé, když v časných ranních hodinách v sobotu 23. února Měsíc zakryje největší planetu Sluneční soustavy Jupiter.

Štítky: Měsíc, Saturn, Zákryt