Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. květen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. květen 2002

Měsíce Země

Uznání: STS-91 Crew, NASA

Tento pohled na dva měsíce Země vyfotografovala z oběžné dráhy kolem planety na své červnové výpravě v roce 1998 posádka raketoplánu Discovery. V nádherně modré planetární životodárné atmosféře jsou vidět tlusté bouřkové mraky a nad okrajem planety je vidět to, co tehdy bylo největším umělým měsícem Země, vřetenovitou ruskou kosmickou stanici Mir. Jasná skvrna vpravo od Miru je zemský, velice velký přirozený satelit, Měsíc. Mir obíhal planetu Zemi jednou za 90 minut asi 200 mil nad povrchem planety neboli asi 4000 mil od středu Země. Měsíc obíhá jednou za 28 dní ve vzdálenosti asi 250000 mil od středu Země.

Štítky: Kosmická loď, Měsíc, Mir

M1 - Krabia hmlovina

Emisná hmlovina v súhvezdí Býk. Vzdialenosť asi 6.600 svetelných rokov. Pozostatok supernovy SN 1054.