Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  24. červenec 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 24. červenec 2002

Rušno ve Sluneční soustavě

Uznání a copyright: MPC, CBAT, Harvard CfA, IAU

Naše Sluneční soustava je rušným místem. Přestože největší podíl mají hlavní planety, tak zde také existují spousty balvanů, komet a asteroidů. Diagram nahoře ukazuje rozmístění známých objektů ve vnitřní Sluneční soustavě 20. července 2002. Světle modré čáry označují oběžné dráhy planet. Zelené tečky označují asteroidy, oficiálně známé jako planetky. Červené tečky označují asteroidy, které se přibližují až na 1.3 vzdálenosti Země - Slunce (AU) od Slunce a tak představují zvýšené (i když malé) riziko srážky se Zemí. Komety je jeví jako tmavomodré čtverečky, zatímco tmavomodré body jsou jupiterovy Trojané, asteroidy, které obíhají před nebo za Jupiterem. Všimněte si, že většina asteroidů ve vnitřní Sluneční soustavě obíhá mezi Marsem a Jupiterem v hlavním pásu asteroidů. Tento diagram se posunuje každý den a objekty blíže ke Slunci se typicky posunují nejvíce. Aktuální polohy těchto objektů lze nalézt zde.

Štítky: Sluneční soustava, Asteroids, Minor planets