Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. září 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. září 2002

Venuše: jen průlet

Uznání: Galileo Project, JPL, NASA

Venuše, druhá nejbližší planeta od Slunce, je pro vesmírné sondy oblíbeným místem průletu na jejich cestách k obřím plynným planetám na vnějším okraji sluneční soustavy. Proč ale navštěvovat Venuši jako první? Kosmická sonda může být s využitím "gravitačního" manévru planetou vymrštěna a tak může během krátkého přiblížení získat energii a ušetřit palivo pro konec své dlouhé meziplanetární cesty. Tento obarvený obrázek Venuše pořídila sonda k Jupiteru Galileo, krátce pro gravitačním průletu kolem Venuše v únoru 1990. Galileův letmý pohled na zahalenou planetu ukazuje struktury mračen vířící kyseliny sírové. Jasná oblast je sluneční světlo odražené od horní oblačné pokrývky. Nedávná zajímavá ale kontraverzní hypotéza říká, že v horních mračnech Venuše mohou existovat živoucí mikroby.

Štítky: Venuše, Saturn, Galileo