Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. říjen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. říjen 2002

Quaoar: Velký asteroid ve vnější sluneční soustavě

Uznání: Chad Trujillo & Michael Brown (Caltech)

V naší Sluneční soutavě jsou nadále objevovány i asteroidy skoro tak veliké, jako planety. Zcela nedávno byl objeven asteroid velký více jak polovina Pluta, který obíhá ve vzdálenosti jenom o něco vzdálenější než nejvzdálenější planeta Sluneční soustavy. Velký asteroid se na objevných snímcích nahoře pohybuje vzhledem ke hvězdnému pozadí. Snímky pořídil dalekohled Oschin Telescope na Palomaru v Kalifornii v USA. Quaoar, což je jméno tohoto vesmírného skaliska navržené jeho objeviteli, je jedním z několika nedávno objevených velkých asteroidů, které sídlí ve vzdáleném Kuiperově pásu. Quaoarova velikost byla určena ze snímků z kosmického dalekohledu Hubble Space Telescope. Quaoar je nejspíš studený svět pokrytý ledem, ze kterého se Slunce jeví jen jako zvlášť jasná hvězda.

Štítky: Asteroid, Quaoar, Animated gif