Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. březen 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. březen 2004

Hvězdy a mlhovina Bublina

Uznání a copyright: Brian Lula

Toto delikátní zjevení, které se vznáší zdánlivě napospas v kosmickém moři, je katalogizováno jako NGC 7635 - mlhovina Bublina. Na tomto širokoúhlém záběru se mlhovina Bublina nachází ve známém souhvězdí Kasiopea (Cassiopeia) ve středu většího komplexu rázových zářících plynů asi 11 000 světelných let daleko. NGC 7635 je opravdu mezihvězdná bublina, rozfouknutá větry z nejjasnější hvězdy, která je vidět uvnitř obálky. Rozpínání bubliny omezuje okolní materiál. Mlhovina Bublina má průměr asi 10 světelných let, a kdyby byl její střed ve Slunci, tak by sluneční nejbližší hvězdný soused, Alfa Centauri, byl také uvnitř. Tento úžasný snímek je kombinací teleskopických digitálních snímků pořízených širokými barevnými filtry spolu s úzkopásmovým filtrem, který propouští pouze červené světlo emitované excitovanými atomy vodíku.

Štítky: Ngc7635, Bubble nebula