Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. květen 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. květen 2004

Dívejte se na západě po kometě NEAT

Uznání a copyright: Jimmy Westlake (Colorado Mountain College)

Když astronom Jimmy Westlake 5. května prohlížel po západu slunce západní oblohu, tak byl velice rád, že svýma vlastníma očima zahlédl návštěvníka z vnější sluneční soustavy - kometu NEAT. Svůj památný pohled na kometu, mraky a Skalisté hory v Koloradu na pozadí se spoustou slabých hvězd (většinou pouhým okem neviditelných) a jednou velice jasnou, zaznamenal na tento snímek pořízený běžným objektivem. Kometa je na tříminutové expozici vidět jako mlhavý zelenavý obláček vlevo od středu, s brilantním Síriusem - alfa hvězdou v souhvězdí Velkého psa (Canis Major) hned nad nízkou hradbou mraků vpravo. Kometa NEAT (C/2001 Q4) je nyní blízko svého největšího přiblížení k planetě Zemi a dnes se bude nacházet vysoko nad jasným Síriem. Zkuste po západu slunce na jasné, tmavé, západní obloze vyhledat už třetí kometu viditelnou pouhým okem ve třech týdnech.

Štítky: Kometa, Sirius, Comet NEAT, C/2001 Q4