Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. prosinec 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. prosinec 2005

620 kilometrů nad měsícem Rhea

Uznání: Cassini Imaging Team, SSI, JPL, ESA, NASA

Jak opravdu vypadá povrch Saturnova měsíce Rhea? Aby mohla kosmická sonda Cassini, která nyní obíhá kolem Saturnu, pomoci s odpovědí, tak byla koncem minulého měsíce nasměrována k průletu přímo nad druhým největším měsícem obří plynné planety. Nahoře je snímek, který pokrývá oblast asi 90 kilometrů, pořízený pouhých 620 kilometrů nad ledovým povrchem měsíce Rhea. Střed obrázku křižuje lem starého kráteru a dokola je rozeseto mnoho menších a mladších kráterů. Napravo je vidět lineární deprese, možná že je to tektonická porucha, která protíná pravděpodobně rozvolněný materiál, ze kterého se skládá povrchový regolit měsíce Rhea. Původ mnoha útvarů na měsíci Rhea není v současnosti vysvětlen a je předmětem výzkumu.

Štítky: Saturn, Cassini, Rhea