Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. červen 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. červen 2006

Starý Měsíc a sesterské hvězdy

Uznání a copyright: Vincent Jacques

O východní obzor nad Mentonem ve Francii se na této časné ranní obloze zachycené minulý pátek 23. června dělí srpek starého Měsíce s hvězdami sester Plejád. (Blízko východního obzoru byla také jasná Venuše, ale zde na snímku není.) Astronomické snímky dobře známých Plejád často ukazují půvabné modré reflekční mlhoviny, ale tady je zahnalo jasné měsíční světlo. Zatímco srpek Měsíce je přeexponován, tak lze dobře vidět povrchové útvary na straně lunární noci ozařované zemským světlem, světlem ze Sluncem ozářené planety Země. Dnes brzy zvečera můžete samozřejme uvidět mladý srpeček Měsíce. Nádherný srpek Měsíce, který už za sebou nechal Plejády, nyní tvoří postavení s planetami Mars, Saturn Merkur podél roviny ekliptiky.

Štítky: Měsíc, Plejády, Zemský svit, Crescent moon