Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. listopad 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. listopad 2006

Ručně nakreslený přechod

Uznání a copyright: Mark Seibold

Pohled na maličký disk Merkuru, který se pomalu pohyboval přes Slunce minulý týden, inspiroval a pobavil mnoho obyvatelů planety Země. Umělec a astronom Mark Seibold vidět oba přechody nejvnitřenější planety sluneční soustavy v roce 1999 i 2006 dalekohledy se slunečními filtry a vytvořil tuto kresbu Merkuru, jak se "vznáší ve fotosféře" u okraje obrovského slunečního disku. Původní práce je pastel 23 krát 17 palců (58x43cm). Zatímco je ruka umělce přidaná tvůrčím způsobem, tak Seibold se koncentroval na zachycení dojmu siluety Merkuru obklopenou stíny odrážejícími jeho vizuální zkušenost, což není při fotografických expozicích snadné zachytit. Před dnešní dobou kamer se k záznamu teleskopických pozorování slunečních skvrn a přechodů planet kresby používaly daleko více.

Štítky: Merkur, Přechod, Drawing, Artists rendition