Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. květen 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. květen 2007

Soustředné stopy listí

Uznání a copyright: Trudy E. Bell

Jsou fotografie hvězdných stop opravdu důkazem otáčení Země kolem své osy? Ano, jsou a vědecký novinář Trudy E. Bell objevil, že je jednoduché to demonstrovat, pokud ovšem na to máte žaludek. Nejprve si vyhledejte dětské hřiště s obyčejným kolotočem, který je pod nebo blízko velkého listnatého stromu. Sedněte si uprostřed plošiny kolotoče. Požádejte místního odborníka (dítě), aby vás velice, ale velice rychle roztočilo. Když se scenerie začne míhat závratnou rychlostí, tak namiřte kameru k obloze a udělejte snímek s nízkou rychlostí závěrky. Výsledek bude podobný tomuto výtečnému snímku koncentrických, obloukovitých stop listí se středem odpovídajícím ose rotace kolotoče, což je přesvědčivá imitace cirkumpolárních stop hvězd zaznamenávaných hodinovými expozicemi na noční obloze planety Země. Potom se zvedněte a odejděte ... pokud jste toho schopni.

Štítky: Stopy hvězd, Merry-go-round, Mgr, Kid, Circum-axial, Leaf trails