Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. červen 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. červen 2007

Návštěva z Atlantisu

Uznání a copyright: Ron Dantowitz, Marek Kozubal, Clay Center Observatory
Dexter and Southfield Schools

Tento pozoruhodný snímek raketoplánu Atlantis připojeného k Mezinárodní kosmické stanici ISS byl pořízen ze vzdálenosti 190 námořních mil. Aby astronomové na Clay Center Observatory u Bostonu ve státě Massachusetts na planetě Zemi dokázali minulý týden zachytit rychle se pohybující pár, tak využili systém pro sledování družic a 25 palcový dalekohled v kombinaci s digitální videokamerou. Atlantis je je na tomto ostrém obrázku od středu vlevo dole. Tento zadní pohled ukazuje tři hlavní motory pod směrovým kormidlem, které se leskne ve slunečním světle. Tělo orbiteru se sluncem, které září pod ním, vrhá dlouhý stín přes samotnou ISS a též jsou dobře vidět podrobnosti slunečních panelů používaných pro výrobu elektřiny. Velkou soustavu slunečních panelů vpravo dole doručila tato návštěva z Atlantisu.
Oprava: Na překlad termínu směrové kormidlo upozornil 28.6 Pavel Cagaš